18.10.06

Harimau Belantara?

Maka terpampanglah di dada akhbar arus perdana yang berbentuk tabloid hari ini,Guru Silat Cabul.Pagi-pagi lagi hampir 10 mesej memenuhi 'inbox' anti-fitnah.Setelah me'rajin'kan diri membeli akhbar tesebut,saya yang marah pada mulanya(sebab baru bangun tidur) terus tersenyum selepas membaca artikel tersebut untuk kali ke 2 nya.Nampaknya akhbar yang pak-kaduk kata sebagai 'doa dimakbulkan' Tuhan itu tidak lebih dari provokasi murahan oleh puak-puak penentang yang semakin ketandusan strategi dan langkah seterusnya.Maka diteruskanlah tidur yang terganggu oleh GIMIK MURAHAN tadi.

Tujuan mereka semata-mata adalah untuk 'mehangatkan' Tuan Guru dan penyokong-penyokong setia beliau.Tidak lebih dari itu.Maka sebab itulah nama,cerita dan 'fakta' lain dalam artikel tersebul sama sekali bercanggah dari 'kitab kronlogi' rekaan 'nabi' Megat Sri Ram Ar.Nama gelaran juga sungguh menggelikan hati dan ketiak pembaca.Sejak bila Tuan Guru dipanggil 'Harimau Belantara'?Sungguh lucu.Kalau di baca berulang-ulang kali artikel tersebut,satu kesimpulan dapat dibuat; busuknya hati puak-puak penentang dasar pengkhianat ini!

Tiada laporan polis yang dibuat atas tuduhan cabul.Tiada.Silalah rujuk ke Bukit Aman kalau tidak percaya.Kalau betul ada laporan polis tersebut,kemukakanlah bukti.Kami tidak kisah,malah itu pun yang kami pihak penyokong Guru mahukan!Tetapi sehingga kini,laporan polis tersebut tidak dapat disahkan dengan sesahih-sahihnya.Membaca artikel tersebut,juga menyerlahkan lagi kedangkalan ilmu puak-puak penentang Guru, yang menambahkan lagi cerita dari apa yang mereka sendiri reka sebelum ini!Sebagai contoh,membuka seluar dan mangsa menjerit.Tiada pula dalam 'kitab kronologi' ditulis sebegitu.

Maka,apa yang boleh disimpulkan ialah,usah dilayan provokasi mereka.Saya menyeru kepada diri sendiri dan rakan-rakan yang terus setia di belakang Tuan Guru agar terus bertenang dan tidak melatah kerana artikel tersebut tidak menyebutkan nama dan perguruan,kes yang disampaikan juga jauh bezanya walaupun nampak hampir sama,dan atas alasan,bukan semua berita yang disampaikan dalam akhbar adalah benar,lebih-lebih lagi akhbar tersebut yang sememangnya terkenal dengan sensasi sirap!

Anti-fitnah tiada masalah untuk turun naik mahkamah jika perlu berbuat demikian,pak-kaduk.Tiada apa yang perlu dirisau dan ditakutkan kalau YAKIN di pihak yang BENAR.Malah itulah yang terbaik jika perkara ini di bawa ke mahkamah,itulah yang diminta dan dilaung-laungkan di anti-fitnah ini,termasuk dari komen-komen pelayar.Ayuh pak-kaduk,desaklah perkara ini sehingga BENAR-BENAR di bawa ke pihak berkuasa,dan tunjukkan BUKTINYA! Desaklah semua mentor-mentor kau tu!Memang itu yang kami mahukan.

Oh ya,pak-kaduk mungkin cemburu dengan pihak Tuan Guru yang mempunyai lencana.Puak-puak penentang sekarang mungkin tengah mempertimbangkan hendak membuat lencana terpampang muka Hasyimah 'as-siddiq' x-rated mungkin.Di atasnya tulislah,KEBATILAN UNTUK KAMI, di bawahnya tulislah MEMANG KAMI BACUL.Huhuhu.

Di 'sidebar' blog anti-fitnah ini,disediakan 'countdown' untuk kalian puak-puak penentang dasar pengkhianat menghitung hari untuk 'melantik' "guru" kalian.Tarikh yang dikira 40 hari dari 17 September iaitu tarikh MMK menolak Kepimpinan Tuan Guru masih berbaki lagi kira-kira 8 hari lagi.Di harapkan Hasyimah 'as-siddiq' x-rated telah bersedia untuk menjadi 'guru' kalian (berdasarkan undian di blog ini).Tetapi kalau dia belum cukup umur,mungkin boleh dipangku sementara oleh 'mentor-mentor' puak-puak penentang yang lain.Berebutlah sesama sendiri.Huhuhu.Main 'ooowsoom' tak pun 'lat talilat tali tammplom' pun boleh jugakla!Huhuhu.

54 comments:

Anonymous said...

bila nak berDEMO ni???
alang-alang metro dah buat coverage, kita tambah lagi coverage utk metro. alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal ketiak.

golongan professional mana?? tak nak berdemo ke?? kita desak puak-puak bertelagah agar BERSEMUKA & TUNJUKKAN BUKTI!!! kita ahli yg cerdik pandai boleh buat keputusan dengan melihat mata kepala sendiri.

dah boring dah menengok sandiwara kat alam maya je, DEMO MESTI DIBUAT!!! ayuh semua!!! metro ka, tamil nesan ka, bacaria ka, boleh datang mai, nengok ahli silat cekak hanafi bersatu padu untuk menegakkan mana yg hak & membuang mana yg batil.

hidup cekak hanafi!!

Anonymous said...

GU hanya tersenyum...tidak rase hangat langsung...GU hanya senyum je....usha bangsat puak penentang hanya sia2.....hahahaha

Anonymous said...

Dalam video dah sah BEKAS GU nih mengaku ada masuk rumah ada picit2 Hashimah, ada sentuh2 di hari Jumaat (penghulu sekian hari2 dalam seminggu)... masuk mahkamah apa bukti yg BEKAS GU nih nak nafikan dia takda di situ....takda picit...takda sentuh2....dalam video dah ada dia ada cakap....dah la jangan jadi Haprak la.... AMAR MAHRUF NAHI MUNGKAR....

Anonymous said...

Ha ah orang dah dewasa masuk rumah ada anak dara.... Apa die buat? Menggatai la....

Anonymous said...

Ello kawan. Kronologi tuh ringkasan. Nama pon kronologi. bukannya diari. Detail2 ada dalam video, dokumen dan lain2. Jgn jadi beballah....

Anonymous said...

Wahai Mad Radhi gelaklah kamu sepuas-puas hati kamu. Gumbira dgn keadaan Persatuan ini jadi porak peranda begini yaa?.... Gelak dan tersengehla selagi masa ada lagi...

Anonymous said...

tunjukle video tu!! kitaorang kat bawah ni nak jugak tengok. balik-balik korang dok mention video, video,video, tp kitaorang tak dpt tengok. takkan kitaorang nak nganga je baca komen korang pasal GU dlm video?? apa ni? tunjukkan lah, boleh sama-sama tengok, sama-sama nilaikan. ok bro, upload jgn tak upload. byk web kasik free upload: youtube, rapidshare, megaupload etc. kalo file besar sgt, kerat bagi kecik-kecik. biarpun beratus file kecik, kami tetap nak tengok.

Anonymous said...

Mau tgk video? pi pejabat persatuan di wangsa maju... di sana boleh tgk... nak publish2 kat web nih takda grand la buat masa nih... sebab kami masih hormat lagi BEKAS GU nih tak mau kasi malu seantero dunia... cuma BEKAS GU nih lebih pentingkan perut dan nafsu die utk dptkan duit ijazah dari korang setiap bulan (ribu2 tau)... dia tak pentingkan perjuangan bapa die... kalau die pentingkan perjuangan bapa die di tau die buat salah, dia serahkan jer mandat GU pada abnag atau adiknya... yeler kalau dah hutang dah byk ngan bank beli sana sini loan sana sini tak dpt duit ijazah bulan2 nnt di istihar muflis lak... kesimpulan yg dpt di buat BEKAS GU nih lebeh utamakan perut die dari kamu semua...fikir2lah ya....

Anonymous said...

Woitssss... Video tuh very sensitif dan melibatkan maruah para yg tertuduh dan si penuduh manaleh publish kat web senang2 malu ooo Persatuan.Persatuan pon kena jaga.Walaupun Mad Radhi ni bukan lagi guru, dia masih bawa nama Persatuan, nama bapa die.Tindakan die pada bulan tiga tuh die tak ingat yg die ada bawa nama persatuan, agama dan nama keluarganya, kerana ikutkan nafsu syahwat die. Die lah sendiri membusukkan namanya disendiri di majlis ijazah dan wajadiri sebelum nih pada kamu org bawah2 sekalian, yg menyebabkan korang semua keliru, seterusnya nama Persatuan kita kini juga busuk. Pi ibupejabat di Wangsa Maju. Jumpa Ramli ka... set masa tgk la... tgk ramai2 set appointment kalau buat seorang dua tak terlayan kot sebab mereka ada kerja lain juga... AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR

Anonymous said...

Saya setuju dengan tulisan anti-fitnah, saya rasa dgn tindakan terbaru memaparkan cerita di dada akhbar menunjukkan puak penentang dah kehabisan idea. Jadi kita tak perlu melatah. Saya rasa kebenaran akan muncul tidak lama lagi, kebenaran makin hampir. Dalang yg di katakan oleh anti fitnah akan muncul tak lama lagi, InsyaAllah.

Anonymous said...

rileks.. kebenaran di pihak GU pasti muncul tak lama lagi.

p/s:korang yg ikut mentor-mentor ni tak terpikir ke? kalau betul si SHIMA tu kena CABUL/RAMAS BUAH DADA dia, apasal sampai sekarang tak report POLIS lagi. Aku bukan apa, takut nanti BUKTI/KESAN RAMAS KAT BUAH DADA dia HILANG jer.. hu..hu..

Anonymous said...

Bangun wahai kawan-kawan ku sekalian. Mari ISLAH dalam Persatuan Silat Cekak Hanafi. Guru Utama perosak persatuan.




Yang Benar,
Ahli Baru Sedar.

Anonymous said...

Harian Metro dah siasat la sebelum nak publish.Report ada. yg hang tgk dalam Harian Metro tuh rangka polis report la.Nak sgt polis report baca la Harian Metro. Hu hu hu...

Anonymous said...

Dalang utama adalah Guru Utama sendiri.... Guru Utama "punca utama" pergolakan Persatuan kita kini... sendiri dah buat, sendiri mau ingat aaaa....

Anonymous said...

ok, kalau gitu mari kita ramai-ramai ke rumah persatuan wangsa maju utk tengok video. please sorang tolong organise mende ni, call abg ramlee utk buat appointment bila buleh tengok. pastu, bagitahu/war-warkan di blog ni bila next tayangan date & masa. once ok, datang jgn tak datang!!!

Anonymous said...

insan sedih :

cara korang ckp ni cam yakin giler la guru yg korang bersalam masa ijazah buat salah..?hmm aku terpikir gak,yg menulis dan mengomen ni org yg same ke atau org yg lain...?mcm confident giler..actually korang mmg dah giler pon..aku ni sedih gak sbb masih ada manusia yg takpakai otak pikir dulu seblom mmbuat keputusan dan penilaian..dalam exam bleh lak pakai otak nak pikir..tang ni ilmu kehidupan tak bleh pakai plak ek..?awat benak sgt...?

lagi satu yg aku hairan,maner pg si tuan guru as-siddiq yg tak kan bohong tu?alaa..budak 16 tahun yg gedik tu la..takkan korang tak kenal kot..maner pegi arr..?senyap je..patutnye budak tu ngn family dier la yg lebih2 menentang dan melawan GU..ni korang plak yg lebih2..lagi2 pak kaduk ngn geng..siap wat blog lagi...kalu korang tak start,kitorg kt sini pon takkan start...kan best dpt jumpa budak tu...bleh le berkenalan dan bertanya soalan sedas dua ke....mungkin dah lari kot....p siam agaknya..?haha...

sabar dan sabar wahai sahabat2ku yg masih teguh dan setia menyokong GU..tak lama lagi watak2 utama (diingatkan watak utama yek bukan GU)akan memunculkan diri bersama2 watak sampingn yg lain...dah semakin hampir dah...lelagi nak syahwal ni..mesti ada drama sandiwara yg bakal kita suma saksikan...dan aku pun tak sabar menunggu...untuk mengucapkan rasa syukur terhadap kekuasaan-Nya menunjukkan yg benar akan tetap benar walaupun diuji dan yg batil akan tetap tumbang menyembah bumi...

ingat kalian yg di pihak sana..tepuk dada,tanya iman....fuhhh panjang gak aku tulis ni ek...sekian

Anonymous said...

Aku tak berani komen pasal kes cabul tu pasal aku tak nampak dia buat dan belum tengok video soal siasat. camtu gak dengan tuduhan2 pasal kereta mercedese la, duit pesatuan kesap la... tapi pasal GU, sebagai ahli aktif, aku nampak dia ada satu perbuatan dia yg tak sama dengan percakapan. Masa mula2 dia jadi GU, aku ada tanya pasal ustaz sbb aku tak pernah kenal ustaz dan GU kata salah satu perkara yg dia hormat tentang ustaz ialah percakapan dia dengan perbuatan dia sama. jadi sejak itu, aku pegang pd kata2 GU dan selalu tengok GU. sepanjang aku bertungkus lumus buat kerja persatuan dan selalu kena mengadap dia, aku tengok dia kdg2 tak sembahyang. selalu jugak la borak2 kosong sampai lepas waktu sembahyang. tapi sepanjang yg aku ingat dia selalu kata sembahyang tu penting. seingat aku ada sms pesan GU yg maksudnya lebih kurang cam ni : hakikat kena ada syariat pun kena ada (ayat sebenar aku tak ingat sbb tak catit) tp yg ku paham camtu lah. tp sebelum ada pesan GU pun dia byk kali gak sampaikan ni... jadi dia tak lah kata, bila dah sampai tahap paham hakikat atau ada pahaman tinggi ke, dpt isi ke, tak perlu lagi syariat krn syariat tu kulit semata. tak. aku rasa dia tak pernah kata syariat tu tak penting or kulit saja. tp aku musykil kenapa dia tinggal syariat? tapi aku cuba buang kemuskilan itu bila GU tekankan byk kali, jangan tengok orang, tapi tengok diri sendiri dulu. sedar yg aku ni selalu ponteng sembahyang...kadang2 rajin kadang2 malas... aku pun lupakan saja la. aku cuba tengok kelemahan diri sendiri lebih dr tengok kelemahan org. tp dlm pada itu hati still rasa musykil. kalau org ada ilmu agama yg tinggi dan rajin sembahyang aku rasa itu perkara biasa. kalau org tak ada ilmu agama, sembang bab agama blur semacam dan tak pernah nampak pun dia sembahyang, itu pun perkara biasa. tapi kalau ada orang yg sebarkan agama, bercakap pasal agama begitu hebat dan penuh semangat, berapi-api tapi tak sembahyang, ini aku rasa luar biasa sedikit. hati aku ni sentiasa tertanya2... ya betul, jgn tengok org tapi tengok diri sendiri...tp mcm mana tak nak tengok sbb dah memang nampak dgn mata kepala aku sendiri. ini satu hakikat...fakta...jelas...nyata... jadi perbuatan GU dlm bab sembahyang ni memang tak sama dengan percakapan. aku cuba cari alasan, bolehkah seseorang itu dikecualikan dr sembahyang terutama setelah tiba ke tahap tertentu...mcm tahap wali ke, tahap paham hakikat ke...dah khatam kitab Hikam ke.... ini lah saja keraguan aku terhadap GU. Perbuatan dan percakapan tidak sama. tapi dia tetap guru aku...i mean guru silat. guru agama...??? guru tauhid...??? susah sikit rasanya walaupun kupasan agamanya bagus. masalah2 dlm kehidupan pun dia jawab bagus. aku selalu rujuk dia kalau ada masalah. selalunya masalah tu selesai lepas cakap dgn dia. tapi itu lah...kenapa ada percakapannya yang tak sama dengan perbuatan... ini saja yg aku nampak kelemahannya. tak salahkan kalau aku berterus terang macam ni... ini lah yg ada dlm isi hati aku..

Anonymous said...

Oit insan sedih....

Agaknya Pak Kaduk tuh bapa si Hasyimah mana ko tau?

Anonymous said...

Sembahyang tiang agama takda nak berkecuali pada tahap tertentu.... Rasul kita penat2 dlm kejadian Israk Mikraj utk tentukan bab sembahyang nih... kita selamba ckp tak payah sembahyang pada tahap tertentu... sah sesat kalau camtuh... Rasul sendiri sembahyang lima waktu walaupun pada berada tahap tertinggi.... AMAR MAKRUH NAHI MUNGKAR

Anonymous said...

sedih aku lihat insan sedih nih...

Anonymous said...

HAI ANONYOMOUS 3:41 AM...

aku pun muskykil gak nih...
cane ko leh kate YM tinggal semayang la..ape la...
ko jadik bodyguard YM 24 jam ke?
sampei leh tau time2 yg YM tak semayang ke...semayang ke...
memandai jek...
ntah2 ni satu lagi fitnah di bulan2 pose ni...
insapla oi....
dah nak dekat raye dah ni....

Anonymous said...

Ooo Bekas GU ada cakap kalau dah power sampai peringkat tinggi bleh tak yah sembahyang la... Buang yg syariat...

Anonymous said...

Perang pada bulan Ramadhan Al-Mubaraq tak salah... Perang Badar utk menakluki Mekkah dari pihak kufar dan Sayyidina Umar Al-Khattab menakluki Palestin berlaku pada bulan Ramadhan.

Dgn berbekalkan senjata Komputer, Internet, Akal, Ilmu dan jiwa yang merdeka kami akan terus berperang untuk menegakkan KEBENARAN...

PERANG DEMI MEMPERTAHANKAN KEBENARAN....DAN KEMENANGAN PADA KEBENARAN

AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR...

Takbir...

Anonymous said...

hai anonymous 7:58,

dalam islam.. yang menang tidak semesti benar, yang kalah tidak semesti salah.

yang penting berjuang dalam menegakkan prinsip islam dan kebenaran yang hakiki.

insya-Allah

apabila datang yang HAK maka musnahlah yang BATIL

Anonymous said...

cakap banyak pon tak guna..sampai skrg tak terjawab..bila nak BERSEMUKA??

kalau dulu pandai nak suruh Pak Ak & GU bersemuka...kenapa skrg sunyi sepi? kenapa tak didesak juga supaya kumpulan penentang-en.azman johan-hashimah & family BERSEMUKA dengan GU??

bagi aku itu jalan yg jelas, biar depa tu semua BERSEMUKA..nak tengok sangat siapa yg akan betul2 terketar!

masa tu biarlah Allah yg akan tunjukkan pada semua yg jadi saksi majlis BERSEMUKA itu..

tunggu apa lagi? kenapa terus senyap bila masuk bab minta BERSEMUKA???

cepat laaaa...jgn buang masa!
jangan ckp bnyk la k..

Anonymous said...

Anonymous said...
3.41am

hihihiiii, kalau bab sembahyang tu, cuba rujuk dan bawak bercerita dengan Che Nasir. Pengalaman beliau dengan ustaz serta komen beliau. Kalau dah dengar dr che nasir, tak tau plak hang nak ikut sape lepas ni. setau aku, GU kalau nk sembahyang dia tak bagitau sesape. Sembahyang pun nak bagitau ka. hahahaaa

Anonymous said...

aku pun pernah dengar dari Gu dan orang-orang lama pun penah kata ustaz kalu dier nak semayang dia takkan cakap kat sapa-sapa, kalu boleh nak sorok-sorok, dan itu lah jugak yg GU pernah pesan.. sebb apa? sebb nak jaga bab ikhlas tuh betul-betul.

so pada sapa yng paham tuh paham la.. pada sapa yg tak paham tuh.. nasib korang la.. x rezeki agak nyer.. ;-)

Anonymous said...

tu belum bantai crita bab angkasa gaban, jasad depan mata tapi.... huhuhhuuuuu tak yah crita la, kang diputar belit macam2. puak tu bukannya tau bezakan dah mana cerita betul mana tipu. hati dah diselubungi misteri.

Anonymous said...

Ohhh kami faham....

Guru yang bagus kalau sembahyang die kena jadi Imam dan anak murid jadi makmum...

Ada orang azan...ada org komat....Ada doa lepas sembahyang... baru sempurna sembahyang....

Supaya sembahyang tuh jadi berganda2 baik...

Betul tak?

Lawak la kamu nih...

Anonymous said...

Tak semestinya sembahyang sorang2 baguih.... iklas... sembahyang berjemaah lagi bagus lebeih afdal.... kalau boleh bila guru nak sembahyang... die ajak anak muridnya rapatkan saf2 bersama....beramal sama.....Muahahaha....

Fikir jgn tak fikir.

Anonymous said...

Tak semestinya sembahyang sorang2 baguih.... iklas... sembahyang berjemaah lagi bagus lebeih afdal.... kalau boleh bila guru nak sembahyang... die ajak anak muridnya rapatkan saf2 bersama....beramal sama.....Muahahaha....

Fikir jgn tak fikir.

Anonymous said...

GU ajak pi surau atau masjid sekali lagi bagus.... sembahyang di rumah Allah lebeh baik... baru rasa nikmat sembahyang tu seperti di Mekah atau Madinah....

Anonymous said...

Hello En Anonymous 3:41am.. so ko nak bgitau dia ni tak SIDIQ la, ckp tak serupa bikin. Kalau dah tak tau tu p la bertanya ttg apa yg terbenak dlm hati ko tu. Jangan la BODOH SOMBONG, kalau diri tu dah jahil bab HAKIKAT DAN SYARIAT ni, jangan la buat andaian sendiri, kupasan sendiri..

Kalau ko anggap dia GURU SILAT, silat la yg ko dapat..

Anonymous said...

cerita punya cerita...tak juga dibuat sesi BERSEMUKA antara pihak yg terlibat..apa punya penentang da??

biar MMT, YDP Cawangan & ahli MMN setiap cawangan SAKSIKAN pertemuan tu..

dari ceruk mana pon pasti sampai..mana buleh lepas kan peluang saksikan sama!!

pasal bab solat & segala amal ibadat tu..tak payah sokong side mana2 pon kita boleh ckp dgn mudah, tanya la tok2 guru mana pon..yg betul mengaji bab tersurat/tersirat ni..depa ramai setuju..buat apa amal ibadat kita ni nak kena canang kat org lain? itu antara kita & tuhan kita..

teringat masa di Sik (Kedah) ada sorang tokwan ni pesan..nak buat ibadah ni biar sampai mcm org nak buang air b*sar..

fikirkan sendiri..

apa pon selagi tak boleh buat majlis BERSEMUKA tu...toksah ckp bnyk la weii...:)

Anonymous said...

Bukan kah pembatalan dokumen cawangan Penang yang di war-warkan di laman web Pena-Rajoo (suka putar alam) tuh membuktikan mereka dah bersemuka semua utk hadapai masalah ini...

Kat kronologi 13 May 2006 (tarikh power nih) berbunyi:

-Taklimat khas Exco Tertinggi MMK dengan
Majlis Mesyuarat Negeri (MMN) semua negeri
kecuali Sabah dan Sarawak.
-Ahli MMN telah diberi taklimat tentang keadaan
semasa persatuan dan kronologi peristiwa aduan
salah laku untuk makluman mereka.


Kamu ni slow lah...

Fikir2 lah yer...

Anonymous said...

Bab asas sembahyang pon tak lepas nak citer Bab Hakikat dan Syariat... Pegi belajar lagi la...Belajar ilmu tajwid dulu ya...supaya bacaan dalam sembahyang lebih baik dan sempurna...

Ajaran mana la kamu nih kalau beribadat dok sorang2... Apa fungsi Mekah / Madinah... apa Haji / Umrah...

Dok sorang2 leh sesat.... isk2...


Jgn la kamu menzalimi diri sendiri... Menghalalkan benda yg salah....

Anonymous said...

Patut ler Masjid di akhir zaman nih lengang tak makmur macam zaman kegemilangan Islam dulu...Masjid jadi tempat ibadat...tempat tuntut ilmu akhirat dan dunia.. tmpt bermusyawarah...Tmpt org muslim selalu berkumpul...

Sbb ada GURU ajar sembahayang dan buat amal ibadat sorang2 lagi bagus dan power...dah la tuh mengaku terer ilmu Hakikat dan Syariat.... Pigila...


Cermin lah diri anda sendiri...

Anonymous said...

anonymous 12.09pm..

hang yg slow..kesian..mcm mana la boleh lulus Bahasa Melayu dulu..tak reti baca dgn teliti rupanya..

patutlah asyik salah info yg hang faham..

elok baca semula pertemuan mcm mana yg diinginkan..

kesian...hang yg slow...dah tua agaknya..baca bebaik ya pakcik/abang..:)

Anonymous said...

Kat court nnt depa bersemuka la nnt... Jangan risau...

Anonymous said...

mmg jarang dpt baca lawak drpd org silat ni..balik-balik lain ditanya lain yg dijawab..

alahai..alahai..:)

teruskan la kontroversi cekak ni..masing-masing makin gah & seronok sakan nampaknya..

pengasas cekak ada impian supaya silat melayu terutamanya cekak dpt dimartabatkan dgn tinggi setanding dgn beladiri lain..tapi bila pemergian allahyarham..haru biru jadinya..mula dari tn hj ishak..hingga skrg ni pula..alahai cekak..

tersenyum bila baca B.Harian hari ni..melihat kesungguhan anak Melayu kita menjulang martabat silat Melayu di arena antarabangsa..malah duduk semeja dgn tokoh beladiri antarabangsa lain..semuanya demi naikkan nama SILAT MELAYU..

di Malaysia? cekak meneruskan perbalahan sesama sendiri & nampak gayanya..antara yg untung besar skrg adalah tn hj ishak yg disingkirkan awal 1993 dulu..

apa nak jadi dgn silat Melayu kita ni? ntahla..jawablah sendiri..

sebab beginilah silat Melayu selalu mundur & kurang sambutan kalangan belia Melayu sendiri..

cekak ni ramai yg bijak pandai..fikirlah jalan penyelesaian terbaik..itupon jika tak sudi tn hj ishak itam mengaut keuntungan kamu la..:)

Anonymous said...

Kepada yang mempertikaikan Solat GU,mungkin dia belum masih KENAL sapa GU sebenarnya.Jangan dipertikai mengapa GU tidak buat jamaah sedangkan itu hak yang sunat.Kalau Nabi dulu tidak pernah tinggal untuk solat berjemaah di masjid,maka sekarang ini sudah menjadi RUKUN solat itu BERJEMAAH dan di MASJID!Fikir-fikirkanlah puak-puak yang menentang..Sehingga ke tahap solat pun dipertikaikan,sungguh BIADAP kamu ini.Segala puji bagi Allah kerana MENAPIS orang-orang yang CURIGA dan MUSYKIL mcm kamu ni,kerana sikap mu jika tidak terjadi Krisis in bakal menjadi Abdullah bin Ubay,Ketua segala Munafiq!

p/s: mungkin mentor-mentor mereka selalu ajak mereka solat berjamaah,sebab itulah dipertikai solat GU.Itu yang solat bertanda di MUKA tu..HAHAHAHA..Lepas ni mesti mereka berimamkan syima assiddiq lah!wakakakaka.

Anonymous said...

GU tak pernah pun menefikan yg die tak picit kepala si shimah...dan die juga mengaku masuk ke dalam rumah tersebut....GU hanya menafikan CABUL...! memang benar GU masuk dan memicit kepala...tapi adakh beliau cabul....MASUK RUMAH dan PICIT KEPALA tu dikira cabul ke?....bengong....!

Anonymous said...

korang tak rase nak buat forum ke?kat sinih sumenye gune nick anonymous..fenin kepale..

Anonymous said...

Pihak penentang G.Utama mmg macam SIIIAAALLLLL !!! PENAKUT ... BACULLL... MANA BUKTI SAHIH GURU UTAMA CABUL.... MANGKUK BETOL!!!!





Gua geng sama lu Guru Utama....

Anonymous said...

Depa ahli MMK mmg MANGKUK HAYUN. Piraaaahhhhh.... Mmg siiaaallllll...

Anonymous said...

M.M.K. = Member - member KimaK....

Anak murid Bangsat!!!!

Anonymous said...

hehhe....wat la forum...kan best ckit nak berdebat...

Anonymous said...

apa la...
silat cekak semakin hampir kepada perpecahan...adakah usaha untuk memperbaiki keadaan...????

Anonymous said...

nak buat macam mana bro.. kalau dah terpaksa pecah, kita pecahlah.

Pada aku, lagi kurang yg nak follow GU lagi bagus.. Ramai-ramai pon tapi otak letak tang kepala lutut buat apa..

pastu simpan lama-lama org yg BUSUK HATI pon tak guna.

lps 13 thn baru nak terkeluar isi perut yang BUSUK.. kalau tak aku pon tak kenai manusia mana satu yang BUSUK HATI tu, sebab selama ni diorang tu menyamar jer..

Anonymous said...

MMK MACAM CIBAI!!!! ..... SILAT CEKAK DAH BERPECAH.... FUCKLA MMK...

Anonymous said...

PERUTUSAN AIDIL FITRI 1427 H
YM TUAN GURU MD RADZI HAJI HANAFI
GURU UTAMA MERANGKAP PRESIDEN PERSATUAN SENI SILAT CEKAK USTAZ HANAFI MALAYSIA

Allahu Akhbar! Allahu Akhbar! Allahu Akhbar!


Hari Raya Aidil Fitri tiba lagi. InsyaAllah kita semua akan menyambutnya beberapa hari sahaja lagi bersama keluarga tercinta dan sahabat handai. Sebagai umat Islam, kita disyariatkan untuk merayakan hari mulia ini dengan penuh kesyukuran serta menghiasinya dengan ibadah seperti bertakbir, ziarah menziarahi dan memperbanyakkan sedekah jariah.Bertakbir lah pada malam Hari Raya Aidil Fitri sebagai tanda kita mengingati kebesaran Allah SWT dan diri kita sebagai hamba yang sentiasa tunduk kepada-Nya. Ini selaras dengan firman Allah SWT di dalam kitab suci Al Quran yang bermaksud, “Dan supaya kamu cukupkan bilangan puasa sebulan Ramadhan dan supaya kamu membesarkan Allah dengan Takbir dan Tahmid serta Takdis kerana mendapat petunjuk-Nya dan supaya kamu bersyukur.”

Junjungan besar kita Rasulullah Muhammad SAW juga bersabda yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. bermaksud, “Hiasilah Hari Raya kamu dengan Takbir dan Tahmid” dan daripada Anas r.a. yang bermaksud, ”Hiasilah kedua-dua Hari Raya kamu iaitu Hari Raya Puasa dan juga Hari Raya Korban dengan Takbir, Tahmid dan Taqdis.”

Selain itu, di kesempatan ini, ingin saya menyentuh sedikit tentang kemelut yang berlaku dalam persatuan kita sekarang. Fitnah terhadap saya semakin bermaharajalela, ada yang datang secara terbuka, melalui sms, e-mel, laman web dan blog. Apabila fitnah itu disebarkan menggunakan teknologi maklumat, sesiapa sahaja di seluruh dunia boleh mengetahuinya. Kemunculan blog yang bertujuan untuk mengaibkan saya tumbuh bagaikan cendawan.

Tidak kurang juga blog-blog yang bertujuan untuk mempertahankan saya. Samada menentang atau menyokong saya, kita terpaksa akur pada kenyataan bahawa blog-blog berkenaan menyediakan ruang untuk kita terus berkrisis, bercakaran dan bermusuhan sesama sendiri. Saya perhatikan, samada menyokong atau menentang, tulisan-tulisan itu lebih cenderung untuk menggunakan bahasa kesat, kotor dan penuh dengan caci maki. Tulisan-tulisan itu dibaca oleh pihak luar dan ini adalah satu perkara yang sungguh memalukan. Nama Silat Cekak Hanafi yang selama ini harum di seluruh negara sudah pun tercemar.

Di luar sana, ramai yang ketawa dan tidak kurang juga yang kesal melihat perpecahan dan permusuhan sesama kita walhal kita adalah ahli sebuah pertubuhan yang memperjuangkan agama dan budaya. Sikap yang ditonjolkan oleh segelintir ahli-ahli itu adalah tidak selaras dengan ajaran Islam yang mana kita maklum bahawa perjuangan pertubuhan kita adalah bertunjangkan kepada kefahaman tauhid yang jitu. Saya tidak berupaya menghalang ahli yang menentang saya agar menghentikan fitnah terhadap saya melalui blog-blog mereka.

Namun, kepada ahli yang menyokong saya, saya nasihati agar semua ahli menghentikan tulisan-tulisan itu dengan segera. Pada dasarnya saudara/i berniat baik iaitu ingin mempertahankan saya. Saya sangat-sangat menghargai usaha murni saudarai/i itu. Namun, pada masa yang sama tindakan kalian itu adalah lebih cenderung untuk mendedahkan onar yang berlaku dalam persatuan. Tindakan itu sama lah seperti yang digambarkan dalam peribahasa Melayu iaitu menepuk air ke dulang, terpercik ke diri sendiri. Sekalipun hanya beberapa individu sahaja yang melakukannya, ia sama lah seperti, ‘kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.’

Sekiranya saudara/i menyokong dan menyayangi saya, semua pasti dapat berfikir bahawa tulisan itu sebenarnya tidak dapat menyelesaikan masalah tetapi lebih memburukkan keadaan. Bagi saya, apa yang perlu dilakukan sekarang adalah berusaha menyelesaikan krisis ini dengan cara bijaksana dan pada masa yang sama berdoa kepada Allah SWT supaya menunjukkan dengan jelas sejelasnya pihak manakah yang berada di dalam kebatilan. Justeru, saya ingin mengajak diri saya sendiri, isteri saya, anak-anak saya, bonda mak teh dan adik beradik saya serta semua ahli untuk berdoa bersungguh-sungguh kepada Allah SWT agar pihak yang berada di dalam kebatilan diberikan petunjuk oleh Allah SWT. Ini selaras dengan Surah Ali Imran, ayat 61 yang sebahagian daripadanya bermaksud, “.....marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta.”


Mubahalah bermaksud memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh. Ayat ini diturunkan kepada nabi Muhammad SAW ketika baginda sedang berhadapan dengan perwakilan daripada Najran yang beragama Kristian yang enggan mengakui kebenaran nabi Muhammad SAW sebagai nabi terakhir. Wakil Najran tetap enggan menerima baginda walaupun baginda berjaya menjawab semua soalan-soalan mereka dengan yakin dan menggunakan bukti-bukti yang terdapat di dalam Surah Ali Imran iaitu surah yang menceritakan tentang nabi Isa A.S. Akhirnya baginda mengajak mereka melakukan mubahalah. Bagaimanapun, wakil Najran tidak berani melakukan mubahalah dengan nabi Muhammad SAW lalu rakyat Najran yang berjumlah 100,000 orang itu kekal dengan kepercayaan Kristian. Begitu lah penyelesaian yang Allah SWT turunkan kepada nabi kita. Sebagai pengikutnya, kita wajar mencontohi tindak-tanduk baginda dalam menyelesaikan apa jua krisis. Kita tidak seharusnya menyelesaikan krisis yang berlaku sekarang dengan cara yang tidak selaras dengan apa yang dibawa oleh nabi kita. Mari lah kita sama-sama berusaha menyelesaikannya dengan cara paling berhemah, penuh dengan hikmah serta pada masa yang sama berdoa bersungguh-sungguh kepada Allah SWT.


Akhir kata, saya sekeluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua ahli diseluruh Malaysia,tak lupa juga yang berada di luar negara . Semoga Aidil Fitri pada tahun ini akan menjadi medan untuk ahli ahli sekalian merapatkan silaturahim yang sudah terputus angkara fitnah oleh pihak-pihak tertentu yang ingin menjatuhkan kedudukan saya sebagai guru utama.Sempena bulan yang mulia ini dampingilah kedua orang tua semasa hayat mereka masih ada dan sentiasa berhati-hati dijalanraya.

Saya akhiri dengan maksud takbir, mudah-mudahan semua ahli dapat menghayatinya.


“Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar,
Tiada Tuhan melainkan Allah dan Allah jualah yang Maha Besar
Allah Maha Besar, Allah Maha Besar,
Dan bagi Allah jualah segala puji
Allah Maha Besar”


Sekian, wabillahitaufikwalhidayah Wassalamualaikum.

MD RADZI HAJI HANAFI
RAMADHAN/SYAWAL 1427 HIJRAH
KUALA LUMPUR, MALAYSIA.

Anonymous said...

Kepada penentang GU tuh bersiap sedia lah utk api neraka jahanam.... Sesungguhnya korang adalah KAFIR kerana menentang GU.... Anak murid bangsat mmg kafir dan ahli neraka jahanam.....

Anonymous said...

ni apa mencaci-caci ni? sape yg ajar kelakuan mcm ni? mak bapak tak ajar ke?

kot ye pun sokong abg mad & menentang puak-puak penentang, tak payahlah sampai nak mencaci-caci kat sini. apakah mencaci tu ajaran silat cekak? (itupun kalau yg mencaci ni ahli silat cekak, takpun bukan ahli: sengaja nak provok & laga-lagakan org).

kpd tukang pencaci, kami disini bukan berbalah sbb nak bergaduh, kami disini berbalah kerana kami inginkan KEBENARAN! kami nak suruh dua-dua puak ni BERSEMUKA & BUKTI DITUNJUKKAN dgn BERSAKSIKAN ahli silat cekak hanafi.
itu sahaja. bukan niat kami disini nak mencaci antara satu sama lain, kami ingin menegakkan kebenaran masing-masing.

kalau betul kita ahli silat cekak hanafi, kita tidak perlu mencaci sesama kita sbb itu pantang larang kita. w/pun kita dah tak sehaluan, tapi kita tetap saudara sesama ISLAM & sesama bangsa MELAYU! so, buat apa kita mencaci dgn bahasa kesat mcm ni?

kalau betul anda yg kuat mencaci ahli silat cekak hanafi, STOP mencaci dan berdebatlah dengan hikmah, bukannya dgn mencaci. saya tak rasa ahli silat cekak dia ni sbb ahli silat cekak kebanyakkanya terdiri drpd golongan professional & cerdik pandai. org cerdik pandai & waras akal fikiran tak menulis mcm ni disini.

selamat hari raya aidilfitri.

pengamal silat cekak
UK

Anonymous said...

Kepada pengamal silat cekak uk...

Dari ayat:

"BERSEMUKA & BUKTI DITUNJUKKAN dgn BERSAKSIKAN ahli silat cekak hanafi"

kamu masih sangsi pada GU...

Ini boleh dianggap Penderhaka....