10.10.06

Bukti Pak-kaduk Pemutar Alam Sejati

Tuan Guru menampar anak murid?benarkah anak murid?Anak murid jenis apa bila Guru difitnah,dia lagi menambah,lagi memburuk-burukkan Guru?Masih layakkah di panggil anak murid?

Tuan Guru tiada langsung menyuruh anak murid yang setia (dibahasakan pak-kaduk sebagai juak-juak) untuk mencabar puak-puak penentang.Tuan Guru juga tiada menyebut "tak payahlah" apabila ahli-ahli tersebut ingin bersalaman dengan beliau sebaliknya hanya tidak melayani mereka dan terus mendapatkan ahli yang kemalangan untuk berbual.

Tuan Guru tiada langsung mencucuk perut ahli tersebut,dan tiada langsung menampar perlahan pipi kiri dan kanan ahli tersebut.Ahli tersebut tiada dengan spontan bertanya "apa ni abang mad" dan tidak langsung menunjukkan tanda-tanda untuk bertindak balas.Tuan Guru langsung tidak bimbang diri beliau pula akan ditampar oleh ahli tersebut kerana ahli tersebut sudah kelihatan lembam dan dungu selepas itu.

Sebelum kejadian tersebut,Tuan Guru menyuruh seorang ahli lain untuk membaca doa selamat (bersesuaian dengan jawatannya dalam persatuan) namun hanya dibalas oleh sengih kerang busuk oleh ahli tersebut.

Tuan Guru pada awalnya menunjuk dengan rapat ke muka ahli tersebut sambil berkata "lain kali tanya".dan menepuk perlahan mulut ahli tersebut.Tetapi dijawab oleh ahli tersebut "mana ada" dan bukannya bertanya "apa ni abang mad".Maka hinggaplah sedas tepukan di mulutnya dari tangan kiri Tuan Guru. Ahli tersebut langsung tidak menunjukkan sebarang reaksi untuk melawan sebaliknya kelihatan yang saya katakan tadi,lembam dan dungu.Tuan Guru kemudian menerangkan kepada ibu bapa ahli yang kemalangan,bahawa ahli yang dihadapannya itu memfitnah beliau dengan berkata "ni mulut jahat,buat fitnah dekat saya".

Sungguh jauh lari dari fakta apa yang pak-kaduk sampaikan.Dialog yang dilafazkan Tuan Guru kepada ibu bapa ahli yang kemalangan,bertukar ke dialog kepada ahli yang ditampar.Apa ni pak-kaduk?

Benar,ahli tersebut membuat laporan polis.Tetapi mengapa selepas hampir 24 jam?Kena tanya pendapat mentor-mentor dan abang-abang besar dulu?Sungguh melawakkan,perlu tunggu 24 jam untuk buat laporan polis akibat ditampar Tuan Guru (macam kes orang hilang pula)

Pak-kaduk tiada akal bila mengatakan Tuan Guru meminta maaf kepada ahli terebut.Memang ada,ahli tersebut menuntut Tuan Guru meminta maaf tetapi dimarahi oleh polis yang berada di situ kerana semua telah selesai.Lalu marahlah yang diterima,bukannya ucapan maaf dari Tuan Guru.Lagipun,apa perlunya Tuan Guru meminta maaf?Bengkakkah mulutnya akibat ditampar?Bernanahkah?atau mungkin jadi dungu 2 tahun?

Tuan Guru tidak stabil?Kita risaukan puak-puak pak-kaduk yang semakin tertekan sekarang ini,dikata pula Tuan Guru yang tidak stabil?

"Sabarlah Mad Radhi, Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar....Namun harus diingat, Allah tidak akan bersama-sama orang-orang yang tidak bercakap benar dan memutar-belitkan kenyataan. Renung-renungkanlah......."

Pak-kaduk dengan terang lagi bersuluh memutarkan cerita,jauh lari dari fakta sebenar.Pak-kaduk yang berbohong.Mungkin ada hikmahnya bila pak-kaduk berbohong.Diharapkan ahli-ahli yang terpengaruh dengan puak-puak penentang sebelum ini yang berada di tempat kejadian akan sedar betapa pembohongnya puak-puak ini.

Berita yang saya terima adalah First Hand Information,iaitu ahli yang berada di tempat kejadian,yang menyertai Tuan Guru semasa melawat.Saya sampaikan kembali di sini tanpa ada sebarang putar belit seperti pak-kaduk.Pak-kaduk dengar cerita ini dari siapa?Kemudian pak-kaduk tambah perisa lagi untuk menyedapkan cerita bukan?

Sudah-sudahlah pak-kaduk dan puak-puak penentang,hentikanlah konspirasi kalian di bulan yang mulia ini.Sempena Nuzul Quran hari ini pun kalian boleh menjaja fitnah dan cerita palsu lagi menyeleweng dari fakta.Kami tahu kalian semakin tertekan sekarang ini.Tetapi janganlah dijaja cerita palsu yang hanya akan menunjukkan lagi kedangkalan ilmu kalian.Hormatilah Ramadhan.Fitnah itu lebih dasyat dari membunuh...

42 comments:

Anonymous said...

budaya samseng ni...kalut benar nak tampar2 orang lain...nampak sangat x tentu arah...mmng patut la dia x melawan...sekurangnya masih ada lg rasa hormat kat tuan guru 2...dia pun punya pendapat sendiri...x kan la nak ambik buah hempok...pas2 abng mad potong lak...last jadi 6-6...aduu,x ke haru namanya...bergaduh macam budak kecik...kata tuan guru,relax je la kalo tau diri x salah...ni duk kalut x pasal2...kata datang nak melawat pesakit...pas2 buat onar plak

kata hang dapat first hand punya info...hang ingat info hand keberapa baru boleh di putar belit...kalo first hand hang tu nak tipu bulat2 pon boleh...hang pulak dok nganga ja....aku pon x tau citer pak kaduk atau hang yang betul sbb aku pon x da kat tempat kejadian

Anonymous said...

Saya dibelenggu.. Maklumlah, bulan Ramadhan.. Jadi saya tak dapat untuk pergi ke tempat kejadian, menghasut semua orang supaya memulakan perang yang lebih besar..

CEH!! Ruginya!!

Takpe.. Takpe..
Ramadhan tak lama je lagi nak habis.

Anonymous said...

rasa hormat ape?

saye pelik..kenapa ramai ahli cekak ingat kalo lawan sesama ahli takde yg menang..
6-6..
tapi kalo buat kaedah pun terkial2..lembab..ilmu tak berkat..gimana ya mau menang?

-ahli cekak-

anti_fitnah said...

Saya malas nak layan sangat orang-orang macam anonymous ni..Dahla pakai nick name pun tak mahu,nak komen banyak2 pulak.

Pada saya tak salah tindakan Tuan Guru kalau sekadar ingin "mengajar" dan "mendidik".Kalau kau la anonymous,kena fitnah dengan orang,kawan-kawan rapat kau sendiri sama macam Tuan Guru kena,mampukah kau sesabar Tuan Guru.Itu baru kena tampar sikit hangpa nak kecoh sampai polis tahu.Malulah sikit itu pun nak report polis.Macam budak-budak form 1 kena buli dengan form 5 kat asrama lepas tu mengadu kat warden.Warden pulak cakap sikit-sikit tu biasalah (warden dulu-dulula)

Yalah,kalau Tuan Guru buat onar sekalipun,kenapa Hangpa tak berani nak lawan?Report polis pun lepas dekat 24 jam?kenapa?takut?bacul?

Aku bukan macam puak-puak hangpa nak belit-belit cerita.Kalau hang nak percaya aku tak untung,kalau hang tak percaya aku pun tak rugi.Ini soal Guru hang sendiri.Kalau hang tak mau pertahan Guru hang,lantak hang.Yang aku tau aku pertahan Guru aku.Kalau hang taknak,ikut hangla,hang jawab je lah kat akhirat sok.

(Harap maaf penulisan saya agak sedikit kasar)

Anonymous said...

malas nak komen ke atau x da point...ha3

Anonymous said...

"Yang aku tau aku pertahan Guru aku.Kalau hang taknak,ikut hangla,hang jawab je lah kat akhirat sok."

Err...nak jawab aper?..apa soalan nya..boleh tahu?

Anonymous said...

hang ni pertahan guru berdasarkan apa...sebab dia guru utama ke...sebab dia guru utama dia boleh la berdua-duaan dan urut2 kepala yang bukan muhrim...benda simple ni pon hang x bleh fikir...duk putar belit x abis2...tu taksub namanya...bila x melawan kata ilmu x bleh pakai...setiap gerak hanya dengan izin Allah...x kan la pulak dia nak amik kaedah D kat hospital tu...kang bergaduh x tentu pasal...mengarut betul la...baru kene tuduh dah cakap anak murid derhaka...kalo amik kaedah D agaknya kene ckp anak murid bangsat

Anonymous said...

bila hati dah tertutup mcm tu la jadinya.. kesian ko ni yus. mudah2an tuhan buka pintu hati ko ni.

Anonymous said...

ha3...sorang lg dah kalut...bukan nyer nak bg point...di maki lak aku...kata pintu ati aku dah tertutup...pintu ati ko terbukak sangat ke?...lawak tul la korang ni

Anonymous said...

ko memang patut kena maki la yus... kalu ko takde di tempat kejadian tak payah la duk menyampuk.. jenis suka pakai andaian sendiri mcm ni le yg menyusahkan semua orang ni..

Anonymous said...

sorang lg kalut...anti-fitnah ada kat tempat kejadian ke...dia pon dengar cerita orang gak...kalo cam2 x payah la duk tulis cerita orang kat sini

Anonymous said...

habis tu yg blog2 lain tu pun ader kat situ jugak ke??.. jenis jadi pak turut n tak pakai akal ni mmg susah lagi menyusahkan.. sekali dengan polis2 pun susah...

Anonymous said...

saya rasa tuan antifitnah tak perlu menyalahkan pak kaduk dan memberi gelaran putar belit atau putar alam kepada pak kaduk.tuan hanya perlu memberi jawapan balas atau fakta-fakta yang berkaitan.

pak kaduk tidak pernah menyebut nama tuan antifitnah dalam blognya.dia tak pernah mengaitkan tuan dalam blognya.

anti_fitnah said...

hang ni pertahan guru berdasarkan apa...sebab dia guru utama ke...

(berdasarkan pengalaman peribadi aku dengan dia,dan berdasarkan hati aku yang lebih bersih berbanding hati kau yang buta pada kebenaran)

sebab dia guru utama dia boleh la berdua-duaan dan urut2 kepala yang bukan muhrim

(dengar dengan telinga jangan percaya,tengok dengan mata pun jangan percaya,fikir baik-baik guna akal..so,siapa yang tiada akal la ni?Kalau hang berani report kat polis la kes shima,tengok court cakap ape!)

benda simple ni pon hang x bleh fikir...duk putar belit x abis2...tu taksub namanya...

(bukan taksub,itu taat.Kalau aku kata mak hang buat sekian-sekian dekat situ sinun,hang nak pertahan tak?Tak tahu plak aku kalau hang dok tambah lagi kata mak hang!)

bila x melawan kata ilmu x bleh pakai...setiap gerak hanya dengan izin Allah...x kan la pulak dia nak amik kaedah D kat hospital tu...kang bergaduh x tentu pasal...mengarut betul la...baru kene tuduh dah cakap anak murid derhaka...kalo amik kaedah D agaknya kene ckp anak murid bangsat

(aku takde label pun anak murid derhaka.aku kata ""Tuan Guru menampar anak murid?benarkah anak murid?Anak murid jenis apa bila Guru difitnah,dia lagi menambah,lagi memburuk-burukkan Guru?Masih layakkah di panggil anak murid?"" adakah perkataan DERHAKA? aku menimbulkan persoalan,yang hang TERASA kenapa?hang la derhaka sebab kata hang takda guru!)


(Harap maaf penulisan saya agak sedikit kasar)

anti_fitnah said...

Anonymous komen jam 10.26 a.m

Saya menggelar pak-kaduk selepas mengambil kira apa yang telah ditulis dalam blognya.Salahkah?
Salahkah saya menggelar orang yang telah menyamakan Guru saya dengan binatang?yang menggelar Guru saya dengan perkataan-perkataan seperti "jilat: dan "sondol"?

Kalau ibu bapa kita digelar sebegitu bagaimana?

Maka bila bapa atau ibu kita dihina dan difitnah,kita hanya turut sama mentertawakan?begitu yang anonymous mahu saya lakukan?

Anonymous said...

"sebab dia guru utama dia boleh la berdua-duaan dan urut2 kepala yang bukan muhrim"

"(dengar dengan telinga jangan percaya,tengok dengan mata pun jangan percaya,fikir baik-baik guna akal..so,siapa yang tiada akal la ni?Kalau hang berani report kat polis la kes shima,tengok court cakap ape!)"

...bukankah tn guru sendiri mengaku dia berdua-duan dalam rumah Hashimah dan MENGURUT KEPALA HASHIMAH)...

Anonymous said...

maharaja_syaitan_puaka

aku pn same..still terbelenggu..sabar2..separuh drp iman tu..Ramadan dah nk abes..yeay!!

Anonymous said...

Qoute from anti_fitnah:

"Tuan Guru pada awalnya menunjuk dengan rapat ke muka ahli tersebut sambil berkata "lain kali tanya".dan menepuk perlahan mulut ahli tersebut.Tetapi dijawab oleh ahli tersebut "mana ada" dan bukannya bertanya "apa ni abang mad".Maka hinggaplah sedas tepukan di mulutnya dari tangan kiri Tuan Guru. Ahli tersebut langsung tidak menunjukkan sebarang reaksi untuk melawan sebaliknya kelihatan yang saya katakan tadi,lembam dan dungu.Tuan Guru kemudian menerangkan kepada ibu bapa ahli yang kemalangan,bahawa ahli yang dihadapannya itu memfitnah beliau dengan berkata "ni mulut jahat,buat fitnah dekat saya"."

uik??pelik..YM ckp lain "kali tanya saya", then dia jawab "mana ada"..tak synchronim langsung perbualan pendek diorg nih..takde kaitan langsung antara ddua2 ayat tuh..

lg satu la.. kalo betol la YM ni seorang guru seperti yg diceritakan, penuh kesabaran la..dia TAK AKAN menjatuhkan air muka org lain dan tak akan ckp canang kt org seperti ape yg tuan beritahu di ayat terakhir di atas..Fikirkan lah..

Anonymous said...

x kisah la dalam makhamah nanti sapa yang menang...pokok pangkalnya peribadi guru sudah tercemar kerana perbuatannya berdua-duaan dan bersentuhan dengan hasyimah(DIA SENDIRI MENGAKU)...kes kereta pun menunjukkan peribadinya tidaklah semulia seperti yang di canang2 kan...menganiaya anak murid sendiri

Anonymous said...

saya menang motor..opss..saye menyojong kate abe yus..o/

Anonymous said...

*menyokong..typo plak..;p

Anonymous said...

oiii.. Apa plak pakai nama yg lebih kurang sama dengan saya ni? Nanti menimbulkan kekeliruan (atau mungkin menimbulkan FITNAH). HAhahhaha!!

Quote from Yus:
"sebab dia guru utama dia boleh la berdua-duaan dan urut2 kepala yang bukan muhrim..."

Mati2 saya ingat 'kepala' apa.. Rupanya kepala Hashimah.. Nasib baik ada yang menjelaskannya. Jika tidak, mungkin timbul isu lain pula:
"GU dikatakan gay".

Kamu semua teruskan perbalahan. Itulah yang saya mahu.. Teruslah bercakaran..

MUAHAHAHAHAH!!

Anonymous said...

haha..aku mengagumi dikau la maharaja_syaitan_puaka

Anonymous said...

kalao nak mencemar peribadi individu bukan susah wahai saudara Yus..

di dunia maya ni, orang berbaju boleh dibogelkan,

tapi itulah tujuan di bawa ke MAHKAMAH supaya kita tahu duduk perkara sebenar secara terus dengan mereka yang terlibat nanti

HASHIMAH dan GU..

Sudah tentu mereka di panggil memberi keterangan. Nah, kita sama la dengar nanti. Memang MAHKAMAH bertujuan untuk membicarakan kes supaya

1.menghukum mereka yang bersalah
2.melepaskan mereka yang tak bersalah

bersandarkan bukti bukti yang mampu MEMBUKTIKAN pertuduhan, bukan bukti bukti yang di adakan bak kata ANWAR IBRAHIM kepada MAHATHIR - saya boleh bariskan sepuluh wanita utk mengaku ada skandal seks dengan Dato seri.

dalam sejarah islam pun,

melepaskan mereka yang bersalah adalah lebih baik daripada menghukum mereka yang

Saaya cadangkan apa kata saudara Yus bagi pihak Hashimah sendiri membuat laporan polis untuk siasatan lanjut supaya perbalahan sesama saudara Islam ini dapat cepat di tamatkan..

Bukan hanya memekik lolong di maya sahaja.

Anonymous said...

Sebab itu saya 50-50. Dengar pihak A, mereka mempertahankan pegangan dengan hujah2. Dengar pihak B, mereka juga mempertahankan pegangan beserta hujah2.

Hati terasa ingin menyokong salah satu pihak, tetapi dilema. Abang Mad bermakna kepada saya. Orang2 lama juga bermakna kepada saya.

Ketika saya down, Abang Mad lah orang yang pernah mengangkat saya untuk bersemangat semula. Ada juga perkara2 yang bermakna dipelajari daripadanya. Petua2 juga diperoleh daripadanya.

Ketika saya dihantui persoalan2, ketika ketiadaan Abang Mad (memandangkan bukan selalu pun dapat berjumpa dengannya), orang2 lama pula berperanan memahamkan saya mengenai kefahaman2 Ustaz Hanafi. Menjadikannya satu ilmu yang masih "fresh" kerana sanad perawinya tidak jauh daripada pengasas agung silat cekak (dari Ustaz Hanafi, dari orang lama, kepada saya).

Saya sayangkan kesemuanya. Dan saya tidak mahu meninggalkan mereka semua (GU dan orang2 lama). Kerana mereka semualah yang mengajar saya hingga terbentuklah diri saya yang ada sekarang ini. Dan saya sangat menghargainya.

Orang2 lama mempunyai pengkhususan yang lebih terhadap sudut2 kefahaman Ustaz Hanafi. Ada yang khusus tahu bab management dan strategi kerana dididik sendiri oleh Ustaz Hanafi. Ada yang khusus mengaji bab agama dengan Ustaz Hanafi semata2. Ada yang sangat pakar dalam bab pergerakan silat kerana mengambil semua buah daripada Ustaz Hanafi sendiri.

Guru Utama juga mempunyai keistimewaannya. Dialah yang membentuk adab kepada sesiapa sahaja yang ingin rapat kepadanya. Bab kena marah tu adalah perkara biasa dalam pembentukan adab. Petua2 juga tidak kurang hebatnya kerana ada certain2 petua yang dia sendiri mempelajarinya daripada Ustaz hanafi sendiri.

Mereka semua adalah sumber ilmu yang sangat berharga kepada saya. Kerana merekalah yang menjadi "pengantara" antara saya dengan Ustaz Hanafi untuk saya memahami characteristic Ustaz Hanafi dan memahami perjuangan yang dibawa oleh beliau. Ini kerana saya tidak pernah langsung bertemu, berhadapan dan berkenalan dengan insan yang bernama Hanafi itu secara bersemuka.

Itu yang membuatkan saya berbelah bahagi. Kerana saya tidak melihat kepada Abang Mad atau orang2 lama. Saya melihat keapda Ustaz Hanafi.

Sekadar pandangan dan luahan..

Anonymous said...

sbnr nya dalam bab mempertahankan guru ni kita x le nak 50-50. Pilih salah satu. kita kena ada pendirian. kalu nak ikiut, ikut betul2, kalu x tinggal terus. xyah la nak memburukan atau merosakkan orang lain lak. ni x kalu x suke habis dijaja perkara2 yg x elok. ini baru disuruh pilih antara guru ngan abang2 besar. blum lagi kene pilih antara mak, bapak, guru.

*hang ni mesti pilih girlfriend dulu nyer...mak bapak xde dlm list pun(ikut nafsu la tuh)....hahahahha

Anonymous said...

penat dah aku cakap...x paham2 jugak...kata p report polis la kalo berani,masuk court la...x menjawab soalan langsung...di putar-putar benda yang sama,tp habuk pon tarak...ni namanya mmng taksub...segala halal haram menjadi remeh sebab dia guru utama...lantak ko lah anti-fitnah...ada otak letak kat kepala lutut...nanti la kalo ada mood aku komen lg

Anonymous said...

tak boleh ke third party buat laporan polis? alasan third party buat laporan sbb third party ada baca byk dokumen yang mengatakan adanya tuduhan mencabul dilakukan oleh si polan ketas si polan. tambahan lagi dokumen yg dibaca ada kredibiliti kerana dokumen-dokuemen (i.e., kronologis) ditulis atas nama persatuan.

yelah, nak tunggu sikenaraba buat report polis ntahkan bila, so baik 3rd party je yg buat laporan. tujuan: bila ada laporan, maka polis ada sebab dan musabab utk menyiasat & mendakwa jika ada kes. baru best mcm ni, segala tuduhan yg domestic inquiry kaji tu dibuat mengikut lunas undang-undang sebenar. kalau lepas tu mahkamah kata abg mad takde salah, so takkan kita nak buang abg mad pulak? tp kalau mahkamah kata abg mad bersalah, bersediakah kita nak tolak abg mad?

pengamal silat cekak
uk

Anonymous said...

otak ko la yg kat lutut. Kitorang nyer mmg kat kepala. hang yg nak suruh letak kat kepala lutut apsal, hang sapa? kalu orang tu xsalah camner la nak membuat kan orang tu jd salah gak. kitorang bukan taksub kat GU cume YAKIN jer ngan beliau. Hang jer yg dah tertutup pintu hati, sume abang2 besar ckp hang terima bulat2 jer. mmg otak hang ni kat lutut la....

Anonymous said...

dekat belakang bukan main dok kata guru sudah hilan gerun atau power,tapi kenapa jadi BODO bile kene cepuk sekali...apabila benar,keberanian akan ada dalam diri dan apabila salah,keberanian akan ada juga tetapi di tempat yg salah...saya akan tetap ikut MD RADZI HANAFI walau apapun terjadi..dan saya tidak takut dengan puak penentang dari setinggi tinggi jawatan mereka dalam persatuan hingga serendah rendah jawatan mereka dalam persatuan...

Anonymous said...

'saya akan tetap ikut MD RADZI HANAFI walau apapun terjadi'

ini namanya taksub...maknanya kalo betul dia cabul pon hang ikutla,x pa2 guru punya pasal...mmng lemban lg dungu,ha3

hang nak gerun kat abng mad wat pa...manusia jugak...dia belajar cekak,aku pon blajar cekak,bukan dia otromen pon leh fire2...pikirla sket,x kan la nak p gaduh kat hospital...x gentleman langsung...pas2 bawak geng 10 orang,nak tunjuk samseng ke...apa kes

Anonymous said...

yeke yus tak 'gerun' dengan abg mad?Dengar cite dulu ade member ni menggigil lutut bile abg mad telefon die tanye..hahahah..pastu dengar cite siap2 tampar2 meja bile org tanye..ape kes?hahhaha..pegilah dtg jumpa abg mad kat mane-mane kalau hang anak jantan!kalau hang ngaku hang ade testis!AKU CABAR HANG!

Anonymous said...

hai,x kan dah panas kot...kan tuan guru cakap sabar2...aku confirm ada testis..tp aku bukan jenis suka gaduh2,ilmu pon baru setahun jagung...buah serang pon x mantap lg nak serang orang lain...lgpon aku hormat dia lg sebagai bekas guru...secara ikhlas aku mmng sedih giler bila dengar kes ni...aku x suke la gaduh2 ni,dendam x abis2...melayu sama melayu pon nak gaduh,sampai bila la nak kuat...kalo nak gaduh gak p la carik jackie chan,baru ade fight...berundur tidak bererti pengecut

Anonymous said...

kau ingat tau...kau dah declaire GU bukan Guru kau,maknenye kau bukan lagi anak murid MD RADZI....jadi segala ilmu kau insyaallah tidak akan bermanfaat kepada kau...kau dah tak boleh guna lagi ilmu kau...keberkatan ilmu kau dah diterik balik....kau tengok la nanti...

Anonymous said...

Guru memang mengurut kepala shimah kerana dah macam anak sendiri...kalau ngan member2 perempuan lain yang tak berapa rapat sgt dengan GU,ada dia nk buat???sbb dah mcm ank sndiri.GU mgaku urut kpala,tapi kenapa dituduh CABUL?urut kepala tu cabul ke??hangpa ingat hangpa ni baguih sgat ka nk bercerita psai muhrim?

Anonymous said...

aku pon nak menganggap anak orang lain macam anak aku sendiri la...nanti boleh la peluk2,dukung2,picit2...bestnyer

insyaAllah aku pakai gak ilmu cekak yang aku belajar ni...kalo x jadi nak wat camner...dah takdir Allah

aku x tabur fitnah...aku cuma bertanya...ko plak tolong jawabkan sampai aku puas ati

Anonymous said...

cara kau tanya tu bukan utk nak mengetahui,tapi lebih kepada mengutuk...!! kalau pertanyaan yg utk hendak mgetahui,tidak dicmpur dgn sindiran..kau nk pakai ilmu cekak lagi,pakailah..tp kau seperi CM lah...time buat demo memang boleh,tapi time NAK GUNE,tarakkk....apa yg ko tak puas ati lagi?ko nak try dgn GU baru ko boleh puas ati ker???!!!

Anonymous said...

apa2 la juak

Anonymous said...

apahal....kau dah surrender ke dalam mencari kau punya KEBENARAN yang kau nak sangat?...kau sekarang bukan dalam mencari kebenaran,kau sedang dalam mempertikai guru...

Anonymous said...

yus,die tamat cekak dan kau pun tamat cekak...jadi ko anggap taraf ko ngan die same la ye?mmg die tamat dan ko pun tamat..tapi kalo itu aje ilmu yg die ade(ilmu silat) mcmana boleh jadi guru yng hak...die mesti ade lebih daripada semua...apa kau ingat kau tamat cekak,kalau ko try dgn GU x de sape menang?nak pakai 6-6?jangan panggil MD RADZI GURU CEKAK HANAFI kalau kau boleh menang try dengan die...

Anonymous said...

yus,dah berapa kali la org lain bgtau...kalu masih x puas hati,gi la tanye GU sendiri.susah sgt ke? kate nak mencari kebenaran...itu pun x bole pikir?

Anonymous said...

yus,kau brambos pegi web lain,menyampah btol..blum tgk muka dah menyampah,tgk muka nanti mesti......md radhi GU kita dunia dan ahirat,jd,jgnlah kutuk dia..dayus la kau ni...nama pon dah yus patutlah....rugi je pose,eh kau pose ke?kalau org kuat fitnah macam mane nak pose...kalau org buat amal spanjang ramadan,dapat banyak pahala tapi kalau banyak buat dosa sepanjang ramadan,dapat banyak dosa x?...memang la aku x bagi dosa dan pahala tapi....