27.3.07

Murid Master Kuda & Mandat Master Terpilih ?

Akhirnya, Murid Master Kuda (MMK) mengumumkan sudah Master mereka yang
baru.

Pengumuman yang dibuat di laman 'rasmi' cekakhanafi.com itu nyata tidak
mengejutkan memandangkan Master tersebut telah kita ketahui lebih awal
walaupun si kadin dan si big body bai tidak mendahului laman 'rasmi'.
Mesyuarat MMK yang berlangsung turut menghentikan peranan Ketua
Penerangan dan Seranta serta Penolongnya.Dengan kata lain
pecatlah,memandangkan mereka tidak menyebelahi keputusan majoriti Murid
Master Kuda.

Penolong KPS dikenakan tindakan dengan alasan menghadiri Majlis bukan anjuran Persatuan!Majlis Qurban pula tu! Ingat kalau kita hadir Majlis Qurban di Masjid mana-mana yang bukan anjuran Persatuan pun dipecat juga kot?
Apa punya alasan daaa..

Juga kedengaran semasa mesyuarat tersebut, orang kanan dan rapat Presiden (yang membuat pengakuan x-klusif sendiri di majalah baru-baru ini) berpura-pura BODOH seakan-akan tidak mengetahui perihal MANDAT PERGURUAN apabila KPS kita bertanya.

Yelah,kalau nak jadi Guru Utama dan bukan setakat Master,kenalah ada mandat.Yang kita maklum,mandat SAH masih pada YM Tuan Guru kita.Kenalah pergi beranikan diri minta mandat tersebut.

Barulah salasilah ( Panglima Ismail - Panglima Tok Rashid - Yahya Said - Almarhum Ustaz - Ishak Itam - Tuan Guru Md Radzi ) tak terputus.

Rupa-rupanya puak-puak penentang ini dah pura-pura BODOH dan TAK MENGERTI lagi pasal MANDAT PERGURUAN SILAT CEKAK.Yang mereka tahu Mandat Master Terpilih (MMT) la kot.

Jadinya,kepada semua kita,janganlah sekali-kali dibangkitkan tentang Mandat ini pada mereka,kerana isu Mandat ini sangat sensitif.

Sedangkan dulu mereka jugalah yang berdegar-degar cerita pasal Mandat ini. Tak percaya? tengok je CD Menegak Kebenaran dulu tu.Siapa punya suara dan muka dalam tu selain Tuan Guru dan Cikgu Rauhi? Kata itu Kota,cakap biar serupa bikin la dey thambi..Dulu u juga ada cakap,sekarang u putar apa yang u pernah cakap kaa?Jumpa u sama ular haa,baik tembak u dululaa..

Maka bermula 1 April ini,bermulalah 'era' baru silat cekak anjuran MMK ini.Bila nak letak gambar Master dekat ruangan 'guru' di laman 'rasmi'?

Caption bawah yang tertulis "sebenar guru" sekarang ini tukarlah jadi "sebenar Master Kuda"

Seruan buat pak kadin pula,anda ada tugas yang belum selesai.Anda masih belum memperkenalkan 'tokoh' yang dilantik ini.Kalau dulu berposting-posting dikisahkan jasa dan pengorbanan Amrudedin,pastikan Master Joe punya kisah,jasa dan pengorbanan turut dipaparkan.

Nanti apa pula kata murid-murid Master Joe.Kecil hati mereka jasa orang yang layak jadi Master ditulis,orang yang tidak layak pula yang dilambung tinggi-tinggi.

Kalau boleh ceritalah sekali asal-usul dia masa 'beraja' kat Chow Kit dulu.Ceritalah apa yang dia pernah dapat hasil belas ehsan ahli-ahli lain termasuk Tuan Guru sendiri.

Pasti menarik.

Nota kaki: Tahun ni takde AGM ke?dah lebih setahun dah ni.Ke Murid Master Kuda tengah tunggu EGM?

2 comments:

Dato' Seri said...

Bro, komen la sket pasal MASTER yang baru dipilih ni...

Unknown said...

"Murid Master Kuda & Mandat Master Terpilih"?

Ha ha ha... Mcm bdk darjah 6 la ko ni...