19.3.07

Bukan Cikgu Tadika

Big body buy eh maaf tersilap,big body guy a.k.a si badan besar dalam entry nya pada 16 Mac lepas bertajuk pilihan yang mana ada disebutkan:

"Oleh sebab itu, Silat Cekak perlu tergulung dalam perkumpulan yang membawa mesej "amal mahruf dan nahi mungkar". Dan untuk mencapai matlamat ini, tidak dapat tidak, ia mestilah bertunjangkan tauhid.."

-si badan besar

Maka di beri 4 pilihan pada ahli iaitu:

Pertama - Menutup persatuan (?)
Kedua - Mengikut Tuan Guru Md Radzi Bin Hj Hanafi
Ketiga - Berganding semula dengan Cekak Malaysia (?)
Keempat - Melantik 'Guru' baru.

Kita ulang kembali apa yang ditulis sendiri oleh si badan besar:

"Oleh sebab itu, Silat Cekak perlu tergulung dalam perkumpulan yang membawa mesej "amal mahruf dan nahi mungkar". Dan untuk mencapai matlamat ini, tidak dapat tidak, ia mestilah bertunjangkan tauhid.."

Si BAIdan besar sendiri dengan jelas mengakui perjuangan ini berlandaskan Tauhid.Memang itu yang sesetengah dari kita maklum selama ini.Silat Cekak pada Lahirnya,Pengertian Gerak pada Batinnya.Silat itu kulit,Tauhid itulah isinya.

Maka apabila kita mengakui memperjuangkan Tauhid,walaupun bukan secara terang-terangan,WAJIBlah bagi Pemimpin Perjuangan kita itu orang yang tinggi ilmu Tauhidnya.Sebenar Guru ada Hakikat,Dikuat pula amalan syariat, bak nukilan Almarhum di dalam pantun beliau.

Maka atas dasar apa,atas pegangan mana,seseorang Guru Tauhid itu boleh dilantik oleh anak muridnya sendiri?

Rujuklah kitab manapun,tidak akan jumpa Anak Murid Melantik Guru!

Jelas sekali tindakan puak-puak penentang ini semakin lama semakin tidak relevan.Matlamat menghalalkan cara.Segalanya boleh asalkan nafsu busuk terlaksana!

Dalam adab pembelajaran mana sekalipun,tidak kiralah dari Taman Didikan Kanak-kanak,Sekolah Rendah hinggalah ke peringkat tertinggi sekalipun,TIDAK TERCATAT langsung adab anak murid melantik Guru!TIADA SAMA SEKALI!

Cuba bayangkan situasi ini; sekumpulan kanak-kanak di Taman Asuhan Kanak-kanak yang baru hendak mengenal huruf,tiba-tiba melantik seorang cikgu dari kalangan mereka sendiri.Mereka menolak cikgu yang sepatutnya/ selayaknya ditentukan oleh Pengurusan Taman Asuhan dan membuat keputusan sendiri.Adakah relevan perkara ini berlaku?

Maka sesatlah kanak-kanak tersebut.Mana beza Alif dan Huruf A pun sudah tidak tahu dibezakan.

Itu baru contoh cikgu Tadika Tuan-tuan..

Apatah lagi kalau yang dikatakan ini Guru Hakikat/Tauhid?

Wajarkah Guru itu,dilantik dari kalangan sekumpulan anak murid?

Sebab itulah termaktub jelas dalam perlembagaan persatuan kuasa MMT hanya untuk MENCADANG dan MENGISYTIHAR Guru BUKANNYA melantik Guru! (di akui sendiri oleh SUA semasa temuramah x-klusifnya)

Belum pernah berlaku dalam salasilah perguruan kita,malah belum pernah berlaku dalam peradaban manusia sejak Adam a.s , ANAK MURID MELANTIK GURU!

SILAT CEKAK TERSANGATLAH MUDAH
BAGI MEREKA YANG MENDAPAT HIDAYAH
SUNGGUHPUN BEGITU HENDAKLAH TABAH
INSYA ALLAH MENDAPAT FAEDAH.

Nota kaki: Berapa umur 'guru' baru ni?bukan lagi 3 tahun 63 ke?Tak rasa dah tua sangatke?Carilah yang muda,kuat dan larat sikit kot ye pun.Kalau nak lagi seronok,carilah yang hak duduk jalan SENGAL seksyen tut shah alam nun.Muda remaja lagi.SPM pun tak habis lagi.Maklumlah tak pandai berbohong..huhu..

1 comment:

suwabara said...

heheheh.. biasalah big body bai nih.. spin doctor geng belah sana..

belit bang.. belit.. kita tengok nanti siapa kena belit...

cian abg joe... jadi pak sanggup korang..