18.1.07

'Di Atas' dan 'Di Bawah'

Kedengaran 'di atas' sana sesungguhnya yang konon Tuan Guru kita yang tersayang bukanlah lagi sebagai Guru Utama Silat Cekak.

Atas dasar apa orang 'di atas' sana sibuk mengatakan perkara ini?Kita hairan sejak bila pula MMK yang terdiri dari kalangan ANAK MURID, boleh menolak Guru Utama.

Cuba kita renung kembali.Sedangkan MMK itu dilantik oleh Ahli Persatuan sekeliannya.Adakah Guru Utama dilantik dan dipilih oleh Ahli Persilatan?TIDAK tuan-tuan.Tidak timbul isu Almarhum tidak menamakan Pengganti beliau sedangkan kita selama ini dengar bahawa Tuan Guru lah satu-satunya calon yang dinamakan.Malah kita punya ramai saksi yang mengesahkan kalimat Almarhum tersebut!

Kenapa dari kalangan pendukung yang 'di atas' sana itu tidak langsung dinamakan?Atau dari ramai-ramai ahli-ahli lama 'di atas' sana itu langsung tidak Almarhum nampak kelebihan mereka untuk dijadikan Pengganti?

Silalah lihat kembali video Menegak Kebenaran..Mungkin ahli-ahli 'di atas' sana telah terlupa..Lihatlah kembali ucapan yang anda sendiri pernah perkatakan.

MMK tidak layak MENSABITKAN kesalahan Tuan Guru yang didakwa mencabul.TIDAK LAYAK sama sekali.Prosiding yang merapu,saksi utama yang tidak disoal-siasat,tatacara yang tidak masuk akal,amanah yang dikhianat dan banyak lagi mendedahkan kebobrokan MMK dan pual-puak penentang.

Kita masih tertunggu siasatan polis dilaksanakan selepas kononnya laporan dibuat.Bila? Sudah hampir 10 bulan dicabul tetapi masih juga tiada laporan.

Si badan besar sendiri menulis tentang 'ustad' Ak yang disahkan salah oleh JAKIM (Pusat Islam waktu itu).Kita ahli-ahli 'di bawah' ini pun masih simpan surat yang dikeluarkan JAKIM itu.Perkara itu dengan jelas diadili oleh pihak yang berwibawa dan terang tiada berkepentingan.

Tetapi mengapa isu kali ini diadili oleh pihak yang sememangnya dipertikaikan kewibaannya dan berkemungkinan besar mempunyai kepentingan tertentu? Jika MMK benar-benar telus dalam hal ini,serahkanlah isu 'cabul' ini kepada pihak berkuasa.Jika dulu sanggup bersusah payah berusaha untuk membuktikan 'ustad' Ak benar-benar terpesong dengan mendapatkan pengiktirafan dari JAKIM,mengapa tidak kali ini?

JIKA BENAR berlaku 'pencabulan' itu,usahakanlah dibawa ke muka pengadilan yang LAYAK dan WAJAR.Biar Mahkamah yang menentukan.Oleh mereka yang selayaknya.Desaklah si mangsa 'trauma' dan kedua ibu bapanya membuat laporan polis.Biar keadilan ditentukan oleh pihak yang diiktiraf.Kami ahli 'di bawah' mencabar MMK! Jika KEBENARAN yang kalian laung-laungkan, USAHAKANLAH LAPORAN POLIS dibuat! (jangan sembang je lebih macam si din,si badan besar dan linda si bapuk tua!)

Kita juga mendapat khabar bahawa orang bawahan ahli 'di atas' sudah mula berani mengugut ahli-ahli 'di bawah' yang memihak Tuan Guru di sebuah IPT.Jelas budaya samseng telah mula dipraktikkan oleh meraka yang kononnya sentiasa 'di atas'.

Ahli-ahli 'di atas' ini sebenarnya sudah terlalu lama berada 'di atas' sehingga sanggup menggelar ahli lain sebagai ahli-ahli 'di bawah'.Kalau dari zaman sebelum perpecahan dengan puak 'ustad Ak' lagi asyik selalu berada 'di atas', mungkin tangan yang bergayut 'di atas' itu sudah letih dan lenguh.Al maklumlah sudah tua.Dulu masa zaman Almarhum bolehlah nak bergayut lama-lama 'di atas' nun. La ni dah 'season', dah out-dated, dan dah expired dah.Tak usahlah dok bangga diri 'di atas' nun.Kami 'di bawah' ini tak perlukan pun kamu 'di atas' nun.Yang kami perlukan adalah bimbingan dan naungan Guru kami yang sejati.

Kalian yang 'di atas' itu kalau-kalau rasa dah nak tersungkur terjatuh terbenam dalam bumi cepat-cepatlah bagitau kami 'di bawah' ini.Biar kami sediakan tangga untuk kalian 'di atas' turun dengan hormat dan tertibnya.Sebelum kami yang 'di bawah' ini ambil lastik atau sumpit 'menjemput' kalian yang 'di atas' itu tersungkur tergolek 'dog'...

Nota kaki: Guru mengatakan, ada beza antara TAHU dan KENAL. Antara TAHU dan KENAL sungguh jauh bezanya..Adakah kita sekadar TAHU atau mungkin ada sedikit KENAL siapa Tuan Guru Md Radzi Bin Hj Hanafi?

No comments: